Současný vzhled historického trolejbusu 358
9Tr číslo 363 na konci provozu
První trolejbus Škoda 9Tr číslo 137 byl dodán v exportním provedení včetně laku
9Tr číslo 140
Trolejbus 352 před koncem provozu
Současná podoba historického trolejbusu 353
9Tr číslo 358 v provozu
Nejběžnější typ trolejbusu na světě (nemyslím dnes), Škoda 9Tr (bylo vyrobeno přes 7,5 tisíce kusů) se objevily prvně v Pcích roku 1962 a od roku 1973, kdy byly vyřazeny poslední kusy 8Tr až do roku 1983, kdy se objevily první 14Tr, byl jediným typem trolejbusů v Pcích. Poslední dojezdily v pravidelném provozu v roce 1995. Dnes jsou v Pcích 2 historické trolejbusy- 9TrHT 358 z roku 1980 v majetku DPmP a 9TrHT z roku 1979 eč. 353 v majetku členů PSHŽD. V roce 1978 byly zařazeny trolejbusy typu 9TrH, které byly vybaveny hydraulickým posilovačem řízení a v letech 1979-1981 byly zařazeny vozy s oním posilovačem a moderní tyristorovou pulsní regulací (9TrHT, 22 kusů). Poslení vůz s odporovou regulací byl vyřazen z provozu roku 1991 (číslo 335), pokus PSHŽD zachránit ho i pod záminkou, že půjde o dílenský vůz na odstranění námrazy z vedení, nevyšel a vůz byl nemilosrdně sešrotován. Na pár "devítkách" se na začátku 90. let zkoušely lehké sběrače OBUS a ESKO, ale ty se neosvědčily a vozy dojezdily se sběrači původními. Poslední 9Tr byly vyřazeny v září 1995 (eč. 360, 359, 358, 353, 311, 308 a 304). Tím skončilo více jak 33 let pravidelného provozu tohoto legendárního typu trolejbusu. Všechny trolejbusy byly zakupovány rovnou od Škody Ostrov a s vyjímkou tří vozidel, odprodaných do Ostravy (eč. 106,141 a 142), dojezdily v Pardubicích a poté část sloužila třeb jako zahradní chatky, seníky, včelíny, stravební boudy apod. Celkem jezdilo v Pcích 79 "devítek".
obrázky z :www.trolejbus.cz
více se dozvíte zde
středa 23. dubna 2008
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat